dinsdag 11 januari 2011

iPad voor het werk

Sinds begin december ben ik in het bezit van de iPad. Het apparaat bevalt me prima. In eerste instantie heb ik het apparaat vooral gebruikt voor werkdoeleinden (vergaderstukken, mail, agendabeheer, etc.). 

Vooral de applicaties Dropbox en OverTheAir zijn erg handig. Dropbox is een cloudvoorziening, met ruim 2GB aan opslagruimte. Je DropBox is vanaf nagenoeg ieder systeem (met een internetvoorziening) toegankelijk. Dit geldt dus ook voor de iPad.

OverTheAir is vooral makkelijk voor het lezen van bestanden die elders op een server staan. Met OverTheAir kun je bijvoorbeeld via WebDAV toegang krijgen je Blackboard-bestanden. 
Tijdens vergaderingen gebruik ik de applicatie PlainText voor het maken van aantekeningen. PlainText is een gratis tekstverwerker, die synchroniseert met DropBox. De applicatie is  eenvoudig te bedienen. Vooral de optie 'folder maken' is erg handig voor het aanbrengen van structuur in de lijst met documenten.  

Vanzelfsprekend zijn er veel meer handige applicaties. Maar door DropBox, OverTheAir, PlainText en de mogelijkheid tot het synchroniseren van mijn werkmail, -agenda en -contacten (met telefoon en PC/laptop) kan ik mijn werk een stuk efficiĆ«nter uitvoeren. Bovendien heb ik de printer al geruimte tijd niet meer van dichtbij bekeken :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten