dinsdag 28 september 2010

Ja ja...welke moet je nu nemen: iPad, de Playbook of de Galaxy Tab


Weet jij het nog? Vanmorgen plaatste ik nog een berichtje over de Playbook van Blackberry Rim. Een tablet met (lettend op specificaties) interessante mogelijkheden voor werksituaties (o.a. overleg, video-conferentie) en lessituaties (o.a. gespreks-ondersteuning, leerlingbegeleiding). 

Echter, ook Samsung heeft een interessant product. De Galaxy Tab. Ook de specs van deze tablet beloven veel. Vooral het feit dat deze tab de beschikking heeft over GPS en dat het beschikt over het Android besturingssysteem.

Onderstaand YouTube-filmpje geeft je een aardige indruk van de Galaxy Tab:

Zelf vind ik het lastig een keuze te maken. De iPad heb ik nu al enkele keren kunnen gebruiken. De look-and-feel is inderdaad fantastisch. Helaas mis ik wel bepaalde voorzieningen, zoals een webcam, Flash, maar ook bepaalde hardware-poorten zoals bijvoorbeeld USB. De Blackberry Playbook en de Samsung Galaxy Tab bieden op dat front meer. Een ander nadeel van de iPad vind ik iTunes. Natuurlijk zijn er momenteel ook third party apps voor de iPad. Echter, alle appz moeten via iTunes worden opgehaald.

Daarom gaat mijn voorkeur momenteel uit naar de Galaxy Tab of de Blackberry Playbook (ziet er op papier/scherm qua specificaties erg goed uit). Nu alleen nog de mogelijkheid vinden om er concreet mee te experimenteren :-), want je kunt toch niet ontkennen dat de iPad erg intuïtief werkt.

Zie voor meer informatie:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten