zondag 2 januari 2011

Ook HTC komt met een tablet

Zojuist lees ik op de site van de iPad-club dat ook HTC een tablet op de markt gaat brengen. Volgens diverse berichten zal het apparaat de 'HTC-scribe' gaan heten.
De iPad-club baseert zich op een artikel van Bloomberg.
Ook techzine.nl berichtte dat HTC een patent voor het ontwikkelen van een tablet-PC heeft aangevraagd. Het besturingssysteem is nog niet bekend. De verwachting is echter wel dat het om een Android tablet zal gaan. Enkele specs die verder worden genoemd zijn:
1) Processor: Nvidia Tegra 2.
2) 2GB intern geheugen.
3) Multi-touch scherm met een resolutie van 1280x720 pixels.
4) Wifi en optioneel voor 3G Opslagcapaciteit van 32GB.

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen. HTC is een grote speler op de 'markt'. Wellicht dat de opkomst Apple stimuleert om terug te komen op een aantal vreemde keuzes - de beperkingen van de iPad (o.a. geen Flash of Silverlight).
Ondanks het feit dat ik content ben met mijn iPad, vind ik het nog steeds zeer vreemd dat Microsoft in Europa zeer grote boetes krijgt voor het afdwingen van het gebruik van specifieke applicaties, terwijl Apple in feite nog veel meer zaken voorschrijft. Denk maar aan het verplicht gebruik maken van de iTunes Store voor apps (m.u.v. jailbreak) of het toevoegen van muziek via iTunes. Moet zeggen dat dat beleid me erg irriteert.
Desalniettemin zie ik in de Tablet erg veel mogelijkheden voor zowel het gebruik binnen het onderwijs als in een organisatie. Daarom is het ook goed dat het aantal 'spelers op de markt' groeit. Dan houden ze elkaar scherp :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten