vrijdag 29 januari 2010

iPad: positief en negatief

Zoals in de Vlaamse krant De Standaard al wordt aangegeven, is de iPad niet door iedereen enthousiast ontvangen. De ene valt over de naam, die een totaal verkeerde associatie zou oproepen. Anderen vallen vooral over de beperkte specificaties, zoals het ontbreken van een multitasking functionaliteit en teveel Apple voorzieningen (alternatieve USB) en geen standaarden. Desalniettemin ben ik nog steeds erg benieuwd naar de iPad. Ben ook wel enigszins verbaasd over alle commotie. Wacht nu gewoon eerst eens af voordat een het apparaat daadwerkelijk beschikbaar én goed is getest.

Maar goed! Vooralsnog hoop ik dat de iPad een apparaat is dat ik tijdens vergaderingen en congressen als alternatief voor mijn laptop kan gebruiken. Het gaat mij vooral om het digitaal beschikbaar hebben van documenten/vergaderstukken, het kunnen checken van informatie op het web/intranet en/of het maken van aantekeningen tijdens overleg/congressen. Als het apparaat daaraan kan voldoen én de accuduur is inderdaad ongeveer één werkdag, dan ben ik bereid om het aan te schaffen.

Een demo:

bron: Viddler.com

Daarnaast ben ik benieuwd naar de snelheid van het apparaat (ongeduldig als ik met apparatuur soms ben :-)). Volgens Tweakers.net is "...de drijvende kracht achter de tablet is Apples A4-processor, een system-on-a-chip met onder meer een quadcore-cpu en een gpu aan boord. De A4-soc is gebaseerd op de ARM Cortex A9-architectuur en beschikt over twee of vier cores, die hun werk op 1GHz doen..."


1 opmerking:

  1. Ik heb alles live gevolgd op gizmodo. Gaaf apparaat, al is er nog wel verbetering mogelijk, denk ik.

    http://www.vongole.nl/greve/

    BeantwoordenVerwijderen